Jaké kolo je Author Classic?

Výhody

  1. Celkově se na tom kole jezdí pohodlně a svižně (říkam já, který travím nejvíc času na silnici a předtím jsem měl Favoritku).
  2. Ma 24 prevodu, coz ho opravnuje jezdit jak po horach tak po silnici. Ovsem pocitej s tim, ze na silnici bude stejne zdatny cyklista na Fravoritce (nebo na horach takovy clovek na horaku) v prevaze - i kdyz ne zas tak velke (je to vazne dobre kolo).
  3. Ma odolne rafky a spice. Za 3500km, co jsem na nem loni jezdil, jsem musel centrovat jen jedenkrat. (A to ho vubec nesetrim - jezdim hodne rad po horach)
  4. Prehazovacka se kterou nebyly zatim potize
  5. Packy - (myslim, ze se tomu nadava "Rapid Fire") jsou opravdu dobrym spolecnikem za jizdy. Jen naprimis palec nebo ukazovak a je prehozeno! Kam se hrabe GripShift (prehazovani otacenim riditek) - kolikrat u nej prehodis samovolne, kdyz najedes na nejako nerovnost na silnici. To ti u Classicovy Acerovskych pacek nehrozi.
  6. Kolo je idealni pro obycejnou ci dalkovou cykloturistiku. Da se na nej hodne nalozit.
  7. Vsude na kole najdes navarky - neni probem pridalat predni a zadni nosic, 2 bandasky.
  8. Brzdy jsou veckove (V-Break), coz ti zajisti OPRAVDU rychle brzdeni (az nebezpecne rychle, pokud jsi zvykly na klasicke celistovky).
  9. Sedlo nema nejake specialni ergonomicke vlastnosti, ale sedi se na nem fajn.

Nevyhody

  1. Dodavene plastove slapky pedalu se po 500km rozlomily. Doporucuji priplatit cca 100Kc za kovove, ktere mam v soucasne dobe taky.
  2. S presmykacem jsem si uzil spoustu neprijemnosti. V nejhorsich chvilich jsem retez prehazoval rukou. Mockrat jsem to ladil vice ci mene uspesne. Nakonec to vyresili v servise. Talir je proste Achylova pata kola. Presmykas-li pri zaberu, lehce se ohne.
  3. Nepocitej s tim, ze to budes po horach parit rychlosti kolegu na horskem kole. Plaste jsou staveny spise na silnici a neni zas takovy problem pichnout o ostrejsi kamen. Pichl jsem tak 6x za 3500km (kupodivu, bylo to vzdy, kdyz jsem potkal na ceste Polaky :-) )
  4. Ram kola je z Hi-Ten oceli (z Chrom Molybdenu je jen jedna trubka) - to znamena, ze je tezsi nez kola z CrMo nebo dokonce hliniku (o 2kg lehci). Pokud ovsem nechces dat alespon 16.000 za kolo lite - hlinikove, smir se radsi s oceli (levnejsi Al kola jsou k nicemu - lehce se poskodi ram)
  5. Nejsou dodavany Blatniky (jako u kazdeho crosse). Doporuciji dokoupit. Jeste dulezitejsi je ale kosik s bandaskou. Rovnez vrele doporucuji!

Pri kupovani

Je dobre, koupit si kolo spravne velikosti (horni trubka ramu tak 6cm od rozkroku u crossovych kol).

Shrnuto

Ram tezky (za 10.000Kc je dobry), slapky vymenit za kovove, nezatezovat trojtalir - rad se ohne, neparit rychle po horach. Jinak je vse ostatatni super!


    

Co na delší cestu s sebou?

Je na Vás samotných, jak se rozhodnete cestovat. Záleží hodně na penězích a na lajně, pod kterou byste nechtěli za žádnou cenu klesnout. Namátkou vytýčím několik způsobů cestování na kole.

  1. Bábovky cestují na lehkém kole. Jejich náklad sestává z tučné peněženky a mobilního telefonu. Těsně za nimi jede doprovodné vozidlo (popřípadě autobus), které veze vše potřebné oblečení a elektroniku. Spí se zásadně v hotelech mnoha hvězdiček. Jídlo zajišťují restaurace. Hrozná představa.

  2. Zajištěným veze doprovodné vozidlo o něco věcí víc, protože spí pouze v předem zajištěných turistických chatách či penzionech. Jedná se o takzvané cyklozájezdy, za které vysolíte od 2.500Kč. Jídlo opět z restaurace. V chatě ocení například elektrické osvětlení, hygienu, měkkou postel...

  3. Pohodáři si zajistí předem chatky sami po trase v různých kempech. Obživa padá do oblasti hospod a potravin z obchodů. Díky absenci doprovodného prostředku to už začíná být zajímavé. Je totiž třeba vzít s sebou nějaké to oblečení. Kam s ním? Ti odvážnější naloží svá bedra krosnou, ostatní, rozumní lidé, investují pár stovek do brašen na nosič. Ceny chatek se různí podle velikostí. Skutečným minemem je 70Kč za osobu a noc. 

  4. Kempaři zatíží své kolo navíc o nějakých 4kilo. Je třeba vzít stan, spacák, karimatku. Spí se v autokempech, kterých je po světě dostatek. S mapu není člověk vázán na rezervování chatek a zapíchne to tam, kde na něj kouká modrá značka kempinku. Odměnou za celodenní jízdu je mu někdy i teplá sprcha, záchod či funkční vařiče. Kolo se dá po dohodě uschovat na recepci. Jídlo v hospodě, něco se veze i s sebou. Na osobu počítejte za noc tak 50Kč.

  5. Stanaři neplatí za noc nic. Večer si vyhlídnou místo někde bokem od lidí. Ideální je třeba břeh řeky, rybníka. Národ těchto lidí není vázán absolutně ničím. Nepřichází v úvah starosti, že je už tma a nejbližší kemp 30km daleko. S hygienou je to složitější. Nejdostupnějším zdrojem vody jsou benzínové pumpy nebo obchody (pokud nemáte takové štěstí, že poblíž tábořiště teče chemikáliemi netknutá horská říčka). Velké nepříjemnosti může způsobit ztráta kola přes noc trávenou ve volné přírodě. Nutno dodat, že černé stanování je po celé Evropě zakázáno.

  6. Socany bych nazval ty, kteří tráví noci pod mostem. Je ale spousta lidí, kterých bych se nechtěl absencí stanu v jejich vybavení dotknout. Takoví spí například v síti mezi stromy v lese, na karimatce-je li teplo atd.

Zatím jsem podnikal cesty s lidmi, kteří užívali 4. a 5. způsob, ale ničemu se do budoucna nebráním.

 

Kolo před cestou

Kolo na cestě

Plná polní, takhle to mám rád

Stavba stanů k večeru

Kolo odpočívá ve stanu


Statistika najetých kilometrů

Rok Najeto cca
1999 2000 km
2000 3500 km
2001 3000 km
2002 2000 km
2003 2000 km

 


Jak to všechno začalo?